MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Tillbaka i San Francisco

Kategori: Utbytesstudent

Kom precis tillbaka från Ikea i Oakland och sitter nu hemma hos Calico med en bil full av saker som ska tillbaka till Santa Barbara. Eftersom jag bara har ett år till i SB så försöker jag att köra saker som jag kan ta med mig till vart jag nu flyttar i Californien nästa år. Köpte en julgran också (i plast såklart), väldigt tidigt men ville inte att de skulle ta slut så lägger den på lager så länge.
 
Är som sagt uppe i San Francisco nu igen men kommer inte att vara här på tre veckor efter det att jag åker ned på söndagsmorgonen, eftersom det är mycket med filmandet nu och måste lägga lite mera tid på det. Var ju här förra helgen också tillsammans med Calicos mamma, och köpte den gången nya iPhonen. Stod i kö tidigt på morgonen, men fick den och har nu levt med den i en hel vecka och är helt kär i den. 
På söndagen så åker jag som sagt tillbaka till Santa Barbara väldigt tidigt, klockan 6 på morgonen. Har två möten vid lunch i SB innan jag ska till Los Angeles med kompisar och gå på en film awards cermony för unga film fotografer. Blir ett bra tillfälle att träffa nya kontakter, och se bra kortfilmer. Blir en sen kväll när vi kommer tillbaka till SB och sen har jag en vecka av filmingar, läxor, skola och andra saker. 
 
Under tisdagen så var det Felipes födelsedag (och Calicos också, firade henne förra helgen) så vi gick ut med lite kompsar och käkade middag på CPK vilket var väldigt trevligt!
 
Jobbar för tillfället för colleget och gör en video i veckan relaterad till hälsa och vällevnad. Jag tänkte att jag skulle börja ladda upp dem snart och posta lite i gruppen, men gör det när jag har gjort några flera. Har bifogat lite bilder här under. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: