MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

En hel vecka

Kategori: Utbytesstudent

Då har man varit i SLO i en vecka, en hel vecka. Det går inte att fatta. Man har gjort så mycket och det känns som tiden bara flugit iväg samtidigt som det känns som man bott här i ett år. Man har skapat en bra relation med värdfamiljen, skaffat sig allt som man behöver som amerikan och man har börjat förstå staden. Det är verkligen sjukt hur lätt det är att ställa om sig till någonting nytt om man verkligen vill! 
 
Detta har också varit den bästa tiden i mitt liv, utan tvekan. Jag har träffat så många trevliga människor som är här av samma anledning som mig och sen de som bor här på heltid. Staden har utsetts till "the happiest town in america" och det kan man verkligen förstå. Jag tror jag inte träffat på en enda som har varit arg eller ledsen, alla har varit på glatt humör. Som när vi satt och åt Panda Express i förrgår (som Saigon) så sa folk som passerade saker som "that looks really good". Skulle aldrig hänt i Sverige, så underbart att höra det bara så där. Men det är klart, hur kan man inte vara glad här borta? Varje dag är det mulet fram tills halv 11, sen spricker det upp till klarblå himmel och blir 25 grader varmt. Staden är omringad av berg på alla sidorna och havet är inte mer än 15 minuter iväg. Varje torsdag har de också Farmers Market vilket är som hindermässan fast väldigt mycket mindre men otroligt mysigt. Det finns så mycket som är SLO, för mycket för att jag ska kunna beskriva det allt här och nu, får ta det lite i taget under året.  
 
Idag ska jag om några timmar ta mig till banken och skaffa ett bankkort och efter det vidare till skolan och skaffa mig ett schema. Känns lite nervöst, första gången jag kommer dit när alla studenter är där. 
När Crystal har slutat skolan ska vi hämta upp henne och åka iväg över helgen till San Francisco för att träffa lite vänner till familjen och turista i den stora staden. Bland annat ska vi besöka Alcatraz, ett gammalt fängelse utanför staden i vattnet. Ska bli en kul helg med andra ord, ser fram emot allt! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: