MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Min helg

Kategori: Utbytesstudent

Vilken underbart härlig helg det har varit och jag ska försöka att sammanfatta den på bästa möjliga sätt. 
 
FREDAG
Efter skolan så åkte jag med Skyler och Calico iväg och köpte lite mat, hämtade upp lite saker hos dem och sen tillbaka till skolan för att förbereda för Coffe night, vilket är som en teatershow som är uppsatt som en tallangshow. Musikcafe typ. Temat var Hungergames och alla var väldigt bra på allt de gjorde och det var otroligt många människor där. Efter åkte jag, Skyler, Calico och Max iväg till AG och tittade på The Hobbit tills 1 am eller någonting sånt. Efter en lång väntan på den filmen måste jag säga att jag tyckte den var väldigt bra och extremt välgjord! 
 
LÖRDAG
Sov ut under kvällen och på morgonen fixade jag hemma, städade, dushade och gjorde mig allmänt i ordning. Vid 2 blev jag upphämtad av min körskola och fick en en och en halv timmes lektion. Första gången jag kört bil sedan jag kom hit och det var allt annat än tråkigt. Motorväg, landsväg och parkering blev det att testa och han sa att jag var riktigt duktig och skulle troligen kunna ta testet direkt. Men väntar och tar en till lektion först eftersom jag inte kommer att få köra på länge på grund av försäkringar och annat. Bäst är i alla fall att jag kan använda mitt körkort i Sverige i upp till ett år när jag kommer tillbaka så jag behöver inte ta ett Svenskt körkort innan jag åker tillbaka hit. 
 
Efter körningen åkte jag iväg till Ellen där hon, Krystof och Chloe var och vi umgicks ett tag innan jag blev upphämtad av Calico och vi åkte och tittade på lite film med Max och Skyler. Blev avsläppt hos Luke efter och spenderade natten där. 
 
SÖNDAG
På morgonen körde Lukes mamma oss till Ellen och väl där tog vi Priusen för lite frukost och sen började roadtripen mot LA. 3 timmars körtid och 250 miles innan vi kom fram till Hollywood där vi stod i kö för att se en kändis, Aaron Paul från Breaking Bad. Kul var det och efter så åkte vi upp på motorvägarna igen och åkte mot Demi som bor på andra sidan den enorma staden. Vi mötte henne och hade kul under några timmar med att besöka hennes High School, äta mat, titta på film och prata massor. Vid 7 tiden så lämnade vi den stora stora staden, tankade och åkte sen hyfsat smidigt ut ur den. Underbart vackert på kvällen med alla ljusen och bilarna tillsammans med Techno musik i bilen. 
Efter mat på In and Out så kom vi hem vid 1:30 tiden och jag gick och la mig vid 2:30. 
 
 
Såg The Hobbit för andra gången under måndagen, denna gång i High Frame Rate och 3D. Enligt mig något av det häftigaste jag har sett, men jag vet att många har andra åsikter. 
 
För övrigt så ska jag börja blogga på engelska nu för ett tag, får se hur det går. 
 
Sista veckan i skolan nu och det är snart dags för jullov. Men innan det, glöm inte att världen går under på fredag. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: