MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Min helg

Kategori: Utbytesstudent

Så då kommer en liten beskrivning av min helg åter igen, för att ha någonting intressant att berätta för er läsare. Om det är någonting speciellt ni vill att jag berättar om får ni gärna skriva det i kommentatorfältet här under så ska jag försöka skriva några ord om det också. Ska också försöka beskriva lite om valet och valdagen för er under morgondagen när allting är avgjort och så. 
 
FREDAG:
Denna fredag var en helg eftersom vi hade en tre dagars helg för en gångs skull (och vi har det nästa helg också wiho). Och eftersom det var en vardag tog jag och Crystal tillfället i akt att besöka DMW för att ta våra Permits så vi kan övningsköra. Men när vi kom dit visade det sig att vi hade glömt att ta med några dokument (eller ja, framför allt jag) så en tur tillbaka till huset och sen till DMW igen löste det. Men när jag nästan trodde att jag skulle fixa det så stoppade de mig igen och sa att mitt kontokort inte hade täckning inne där så fick gå ut till en bankomat och ta ut pengar. Detta betydde också att de var tvungna att förstöra alla dokumenten så fick starta om igen. Men jag klarade testet och det var inte alls så svårt som jag tänkte mig. Så efter 4 timmar på DMW har jag mitt Permit och kan nu köra bil! (även om det inte är mitt körkort). 
Matt hämtade upp oss och körde oss till Franks där vi åt lite mat innan vi gick till teatern för lite övning. Efter det gick vi till matchen och tittade på sista hemmamatchen för säsongen, en match som såklart slutade i förlust. Men det var kul och efter så åkte vi ett gäng på 7 personer ned till biogragen downtown och tittade på Paranormal Activity 4. Slutade med att vi var 20 personer i sallongen som kände varandra och vi hade väldigt trevligt både under filmen och efter. Lite läskig var den väl också. 
 
LÖRDAG:
Vaknade lite senare för att sedan fixa med saker hemma. Vid 4 tiden så hämtade Amy upp mig och vi åkte till Tino för att smasha lite pumpor. Amy lämnade efter ett tag och jag spenderade den resterande tiden med att klippa i materialet och äta mat med Tinos familj. Det blev någonting typiskt Österrikt eftersom familjen kommer där ifrån, och riktigt gott var det också. Nästa händelse var att Luke hämtade upp mig, Ellen och Bruna och vi åkte till Panda Express, Target, ett froyo-ställe, Lukes hus och tilllslut till Denny's. Det sista stoppet var extremt kul och riktigt god mat på ett typiskt amerikanskt ställe. 
 
SÖNDAG:
Luke hämtade upp mig under eftermiddagen och vi gjorde läxor i hans hus. Det är väl ungefär allt jag har att berätta om det. Inte så värst intressant dag med andra ord men jag fick en hel del saker gjorda under resten av dagen.
 
 
(Och ber om ursäkt för fingret som Crystal visar för kameran)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: