MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Min vecka

Kategori: Utbytesstudent

MÅNDAGEN:
Efter skolan hämtade Luke upp mig och vi drog och köpte mat som vi åt på Terrazehill medan mörkret la sig. Sen hämtade vi upp Krystof och han var också hungrig så vi åkte till samma ställe igen. Petras heter det och är en restaurang med grekisk stil på maten. Där satta Krystof upp en tjeckisk sedel för att bidra till deras sedelsamlingar och vi fick lite gratis mat för det. Samtidigt bestämde vi också att vi ville bli stammisar där så vi åkte hela vägen hem till mig, hämtade lite svenska sedlar och åkte tillbaka. Men när vi kom tillbaka hade de bytt personal så vi kände inte för att sätta upp sedeln. Istället köpte vi lite mer mat (dessert) och drog till Terrazze hill än en gång. Och efter det hem. 
 
TISDAGEN:
Bestämde mig för att dra hem efter skolan och göra mina läxor.
Luke hämtade upp mig och med en Starbucks Cappuchino i handen åkte vi och kollade på en stor stereo åt honom som han tillslut köpte också. Och sen ringde Amy oss och bjöd mig och några fler på bio så vi hamnade på den gamla filmen Psycho i en riktigt fin biograf och det var kul att se en klassiker. Publiken är verkligen helt tyst här och väldigt respekterande. Vi åkte sedan i Lukes stora truck till Petras och köpe mat igen, och efter det drog vi till Terrazehill igen och tittade på utsikten. Spelar ingen roll hur många gånger jag åker dit, varje gång är lika häftig. Skjuts hem tilllslut. 
 
ONSDAGEN:
Kan berott på gårdagen, men var sjuk så spenderade dagen liggande i sängen. Inte mycket mer att berätta om det än att jag gjorde läxor under min vakna tid. 
 
TORSDAGEN:
Jag kom hem efter skolan och teatern men eftersom vi inte hade någon skjuts upp på stan så slutade vi med att sitta hemma medan det var Farmers Market med Halloween tema downtown. Lite sorgligt men så kan det gå ibland. 
 
FREDAGEN:
Eftersom det har varit Homecoming under denna vecka så har det betytt att det har varit ett "rally" under måndagen med hela skolan i gympasalen och vi peppade igång oss. Och under fredagen var det ett andra rally efter hela skoldagen och vi samlades vid fotbollsplanen och de pratade och vi tävlade om poäng mellan årskurserna. När vi var klara så var det en parad som gick downtown men jag och Ellen kände inte för att vara i den så istället gick vi och käkade teaberry, tittade på paraden utifrån och sen hängde vi runt lite innan vi fick en skjuts till Amy. Käkade som vanligt mat på Franks innan det var dags att gå till Homecoming matchen som började 7. Riktigt kul och massor med folk överallt, betydligt mer på grund av Homecoming. Vi åkte sedan med Luke hem till honom och tittade på A Cabin In The Woods.  
 
HOMECOMING:
Det är säkert en hel del folk hemma i Sverige som undrar vad det här är. Homecoming är en vecka som varje amerikansk skola har när man, ja, vet inte riktigt vad man firar. Men man har hela veckan taggat med kostymer som folk går klädda i, nya för varje dag. Och man peppar alla för att avsluta veckan med Homecoming dance som är på skolan. Och ikväll, lördag, är denna dag så om bara några timmar är det dags att dra dit. Blir spännande att se vad som händer. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: