MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

The weekend

Kategori: Utbytesstudent

Då är helgen över och jag ska berätta lite om vad jag har gjort, för det har inte hänt så där mycket men en del finns att berätta. 
 
Fredagen spenderades med att gå Downtown efter skolan, dricka lite smoothie på Jamba Juice med vänner. Sen gick jag hem till Krystof och hängde med honom tills det var dags att gå till fotbollsmatchen som denna gång spelades av tjejerna och killarna var chearleeders (inte så där jättekul faktiskt). Blev upphämtade av Luke, sprang hela vägen till bilen och lyckades få Shootgun, åkte förbi Franks, och hamnade tillslut hemma hos Luke för lite filmtittande och folk. Kul kväll med skräckfilm och skräckspel. 
 
Lördagen spenderades hemma hela dagen med att jobba på läxor och andra saker (samt prata med familjen i Sverige). Tog en tur iväg från huset vid 5 tiden, stannade och hyrde film, kollade en sak på Target och köpte godis, drog till gymmet och simmade 14 längor i bassängen. Kom hem och titta film under kvällen tills vi kände ett jorskalv vid 12 tiden. Hela soffan gungade fram och tillbaka och alla trodde att det var jag men nej, det var ett jordskalv. Så himla häftigt att uppleva, även om det var väldigt kort. Visade sig att det var 5.4 på skalan och två timmar från SLO. 
Really good day actually! 
 
Med bara 5 timmars sömn vaknade jag upp och gick gjorde mina läxor, pratade i skype, fixa i ordning mig och drog till gymmet för ett hårt pass. Gillar verkligen att börja träna igen och det ger mig mer energi att göra saker. 
Efter en dusch hemma blev jag hämtad av Amy och hon, jag, Luke och Bruna åkte till Target och köpre dricka på Starbucks, ned till Avila beach och hängde runt ett tag på pieren, åkte över till In-and-Out och köpte hamburgare (3 burgare på varandra haha), gick runt på Walmart (för första gången, inte alls så där intressant), åkte tillbaka till SLO och en affär som heter World Market och köpte Svensk choklad och godis (vissa saker billigare än i Sverige, världen är konstig). Härligt att på vissa sätt vara tillbaka i sitt hemland. 
 
Runt 7 tiden åkte vi iväg till Arroyo Grande för att gå runt i The Hunted House. Skräckgrej som varade i 10 minuter för 10 dollar. Värt priset? Tror det. Var riktigt kul och läskigt för de flesta. En speciell upplevelse så här nära Halloween.
 
Nu är denna helg slut och jag lägger mig med ett leende på läpparna. En ny, intensiv vecka startar om några timmar och jag kan inte vänta. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: