MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

My weekend

Kategori: Utbytesstudent

Äntligen en helg där det varit helt fullbokat, love it! 
Började lördagen med att gå upp tidigt, 9:00 (vilket innebar lite sömn eftersom jag stannat uppe till 3 och pratat Skype med vänner hemma i Sverige). Jag fixade lite på datorn och sen gjorde jag mig i ordning, pratade på Skype med Emma och tog sen bussen Downtown. Jag besökte Verizon butiken och fixade en sak och satte mig sen i två timmar på Starbucks med en Salted Caramel Machiato och började skriva på mitt filmmanus. Så skönt att äntligen vara igång och kom två sidor in på det vilket känns väldigt bra! 
 
När klockan började närma sig halv 2 så tog jag mina saker och gick till Chipotle där vi åt lunch jag, Crystal och Ellen. Sen anslöt vi med Krystof och tanken var att vi skulle gå på bio men det var R-rated vilket jag inte hade tänkt på och det betydde att vi inte kunde gå för krävs att man är över 18. Därför gick vi runt på stan lite och hamnade tillslut på Starbucks. Amy ringde mig då och undrade om jag var sugen på att hänga med dem till Avila Beach. Vi mötte upp med dem lite senare, sa hejdå till Ellen och Crystal och jag och Krystof trängde in oss i en bil och tog en tur ned till stranden. Parkerade och vandrade över den heta stranden, gick för att äta någonting men ingen var hungrig så vi åkte tillbaka hem (haha, roadtrip). Vi hämtade upp Tino på vägen hem och drog till Terazza Hill där vi fotade och njöt av utsikten ännu en gång. Sen blev vi avsläppta hos Krystof och umgicks där ett tag. Vi hade bestämt att vi ville i alla fall försöka gå på bion så vi ringde Alex och undrade om han ville komma med, vilket han ville. Så Amy, Tino, Krystof, Alex och jag möttes upp på Franks för en liten måltid innan. Sen körde vi bilen downtown med hög musik, parkerade och gick in för att se Looper. 
 
Bra film, gillar historien och de olika vändpunkterna. Sen var det en riktigt mysig biograf vi har här också med tyst publik, inget prasslande och bra utrustning. 10/10 till det biobesöket. Fick skjuts hem och på vägen stannade vi vid Burger King och åt en hamburgare eftersom hungern tog tag i oss igen. 
 
 
Min söndag började med att jag vaknade upp utvilad runt 9 och åt pannkaksfrukost, drack kaffe och gjorde mina läxor och packade min väska (eftersom jag visste att tiden för detta skulle bli knapp på kvällen). Jan kom över vid halv 1 tiden, jag gav honom min kamera och sen gick jag ned till bussen och tog den upp på stan. Vi gick där efter till skolan och filmade en video för ett skolprojekt med en kille som åker Pennyboard (Krystof fick göra den delen). Det var 90 (32 celcius ungefär) och det betydde att man fick vila i skuggan många gånger. Men efter tre timmar av filmande, ätande på Franks åter igen, och vilande var vi klara. Jan tog sin cykel hem lite tidigare och Amy plockade upp oss på väg till partyt. Hon plockade också upp Crystal och Henrique och mina badkläder hemma, och lite mat på Target (Så stort tack Amy om du någon gång läser detta, du är bäst!). 
Poolpartyt var riktigt kul och vi badade, umgicks, pratade, satt i jacuzzin, "lekte" Man-hunt, åt, osv. Vi kom hem vid 9 tiden och spenderade resten av kvällen framför TV:n.
 
Kanonhelg med andra ord, och nu är det dags för en ny skolvecka! 
 



 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: