MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Min helg

Kategori: Utbytesstudent

Min helg har verkligen varit helt kanon och här kommer en kort beskrivning av den för er. 
 
FREDAG
Hänge med Calico, Mattia, och hans kompisar efter skolan på ett italienskt cafe här i stan. Drack där också min första espresso vilket var riktigt riktigt god. Efter det så drog jag och Calico hem till henne ett tag innan det var dags för mig att åka med internationella klubben till Drive-In'en. Vi blev ungefär tio stycken från klubben som åkte och vi hade en väldigt trevlig kväll som slutade vid SLO-doco för lite kvällssocker. Men kvällen var inte slut där, för vid 2 tiden åkte jag och Calico ut och fotade stjärnorna vilket var underbart vackert. Målet var att försöka få en bilder av vintergatan man det var inte möjligt att se den under den natten så blir att försöka en annan gång istället.
 
LÖRDAG
Efter en morgon med läxor så åkte jag och Calico ut på ett lite äventyr och hamnade i en park där vi utforskade och tog bilder. Under kvällen så hände det inte så mycket och allt som allt så var det en ganska lugn dag. 
 
SÖNDAG
Läxorna jobbade jag med under morgonen och matten hjälpte Calico mig med. Efter det så träffade jag Patrick och hans kompisar som skulle filma en kort musikvideo under eftermidagen med hans RED Epic. Hänge med dem resten av dagen och det var kul att få jobba med en sådan bra kamera i riktigt miljö inte bara i ett rum som jag tidigare har gjort. Med andra ord så avslutades söndagen och helgen på bästa möjliga sätt. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: