MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Kompisar, Julen och Stockholm med Calico

Kategori: Utbytesstudent

Gud vad jag känner mig dålig på att uppdatera men det blir lätt så under lovet. Blir mindre tid vid datorn och mera tid med vännerna och familjen. Ska dock försöka att sammanfatta lite kort vad jag har spenderat de senaste dagarna med här under nu innan jag går och lägger mig. 
Har de senaste dagarna sedan jag kom till Sverige spenderat flertalet timmar med att fika med gamla kompisar som jag inte har haft tid att se sedan i somras eller till och med ännu längre sedan. Blir svårt att hinna med allting när man kommer hem och förra sommaren var många bortresta så har varit kul att träffa gamla goda vänner. Ännu roligare är det att sitta och prata med dem i två timmar över en kopp kaffe och en bakelse och se att man faktiskt fortfarande känner varandra ganska bra även om man bor halva jorden ifrån varandra. Till julen så åkte jag upp till sommarstället med familjen och träffade lite av släkten och farmor och farfar. Ingen snö på marken men alltid kul att träffa alla och äta julmat och fira en svensk jul efter ett års paus.
Efter mindre än två dagar i Örebro bar det sedan upp till Stockholm för att sova innan Calico landade på morgonen den 28de. Jag och pappa åkte ut vid 7 tiden på morgonen till Arlanda och tog en frukost där ute innan hon landade i mörka och för dagen regniga Sverige. De senaste dagarna har nu gott åt till att spendera tid med henne och familjen i Stockholm och det har blivit en hel del shoppande, resande, turistande, bowlande och ätande. 
 
Njuter det bästa av de lite över två veckorna som jag har kvar i Sverige innan jag åker "hem" för ett halvår igen så får se hur ofta jag uppdaterar bloggen men det blir troligen inte förrän 2014 i alla fall. Intressant att se hur mycket som har hänt på ett år och om jag ska sammanfatta det i en mening och göra någon typ av analys så är det detta- Jag trodde aldrig att jag skulle befinna mig där jag är just nu men jag är så himla glad för det och jag är så extremt sugen på att se vad framtiden har att bjuder på! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: