MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Min helg

Kategori: Utbytesstudent

Okej vi tar denna blogg post på svenska: 
 
Då har en långhelg gått och efter tre dagars ledighet känns det såklart lite jobbigare att komma tillbaka till skolan även om det endast är för fyra dagar. Vad har jag då gjort? 
 
FREDAG 
Jag slog ihop mig med Eva och hon körde i sin gamla volvo upp till Santa Maria där vi fotade matcher för Yearbook. Kul även om vi missade Evas match (den som hon ska fotografera) för att vi hade fått fel startid. Vi fick lite In n Out på vägen upp också vilket var gott gott! Sov över hos Luke som gjorde egen Sushi vilket var intressant och gott. 
 
LÖRDAG
Denna dag spenderades hos Ellen med Luke och vi åt Breakfast burritos på morgonen (första gången för mig, det är som en hel frukost inbakad i bröd), och efter det så drog jag till gymmet, och mot kvällen tittade jag och Amy på bio - Gangster Squad. En bra film och i en gullig liten biograf här i SLO. 
 
SÖNDAG:
Träffade Jan på morgonen och vi drog till gymmet, solen sken och det var en skön dag att cykla på. Efter åt vi lite mat på Burger King, jag åt Froyo, vi såg Florien (utbytesstudent från Switzerland) och sa hej då till honom eftersom han lämnade dagen efter för att åka hem. Lite senare så blev jag upphämtad av Olivia och vi åkte till Marikos och hänge med lite folk. Mat downtown och sen tittade vi på skräckfilm hemma hos Mariko. Bra natt! 
 
MÅNDAG:
En lugn dag med uppvilning för veckan framför mig. Mot kvällen åt jag ute med Mariko och Olivia på Firestone. Hamburgare yummy! 
 
Under veckan som kommer vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Lite planer men inget helt plannerat. Solen skiner hela veckan och vi kommer att ha runt 25 grader så man ska väl inte klaga. Det är ju trotts allt bara Januari. Ha det bra allihopa! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: