MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Vila i frid!

Kategori: Utbytesstudent

Jag antar att ni som har följt mina statusuppdateringar på sociala medier de senaste dagarna kanske har undrat vad som menats med 23 och Alex. 
Under måndagsnatten spelades en fotbollsmatch här på San Luis Obispo High School. Efter matchen åkte alla hem, inklusive Alex. Men när han körde på motorvägen krockade han med en bil som var påväg att köra av (ramperna fungerar så här i SLO). Alex bil fick spinn, voltade och hamnade i barriärn mellan motorvägen och avfarten. Alex fördes till sjukhuset med kraftiga skador på huvudet. Efter nästan 48 timmar av att varit i ett koma så förklarades han död 5:25 under onsdagskvällen. Under de timmarna har vänner och familj konstant varit på sjukhuset och stöttat honom. Skolan har också varit en ledsam plats med studenter i varje klass som kände honom. Jag gjorde det inte, men har känt mig som att jag gjorde igenom alla andra. Han var bara 17 år gammal. När han dog var han omringad av hela fotbollsteamet, vänner och familj. 23 var hans tröjnummer.
 
Vila i frid Alex!  
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: