MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Veckan

Kategori: Utbytesstudent

Okej tredje och sista trimestern i skolan har nu börjat och mina ämnen ser ut som följande - Engelska, Matte, Yearbook, US History och en ledig femte period (någonting man kan göra när man är senior om man har tillräckligt med credits för att ta sin examen). Tycker verkligen om denna trimestern och alla klasser är väldigt kul, speciellt med kompisarna jag har i klasserna. Skönt för denna helg är också att jag inte fått några läxor över huvud taget så njuter av att fixa andra saker som jag har haft på min att-göra lista ett tag. Imorgon åker Calico och jag ned mot Santa Barbara och ska ta bilder längs med kusten. Efter förra helgen som spenderades i SLO enbart så ska det bli skönt att göra en liten utflykt igen. 
Under måndagen och tisdagen hade vi Finals vilket betydde att det var mycket studerande före, lite sömn under natten och mycket energidryck under dagen. Men onsdagen var en ledig dag istället och Amy och jag begav oss ned mot Solvang, en dansk stad här i Californien. Vi var inte där längre än en timme dock och sen åkte vi hem. En liten dagsutflykt med andra ord! Har också hittat mitt nya fik där jag nu sitter och jobbar, förhoppningsvis två gånger per vecka. Fiket heter Kreuzberg och ligger downtown, riktigt skön atmosfär och man är absolut inte den enda som sitter och jobbar när man kommer dit. Kaffet är dessutom utsökt!  
Lite bilder från veckan kommer här.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: