MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Vilken vecka!

Kategori: Utbytesstudent

Då är en riktigt hektisk vecka över men det har också varit den bästa på vädigt väldigt länge. Här kommer ett inlägg för att beskriva för er alla om vad jag har gjort, och det roliga började egentligen på onsdagen så skippar de två första dagarna. 
 
ONSDAG:
Drog till gymmat efter skolan och när jag kom hem så kom jag ihåg att det under kvällen var någonting på skolan som heter Tigerfest vilket är som öppet hus men lite mera om vad varje klass har att erbjuda och så vidare. Och på kvällen efter det så är det Golden Tiger Awards vilket är ett pris som varje lärare i varje klass ger en student som de anser har varit den bästa. Jag hade fått en inbjudan till detta men helt glömt bort om det och kom nu på det. Om man får en inbjudan så kommer man att få ett pris, så ville ju inte missa det. Hann i tid till skolan och det var extremt kul att se alla få pris och att få gå upp och ta emot ett för Video Production.
Samtidigt så pågick en nattredigering för Expressions (skoltidningen) så efter att cermonin var över så gick jag upp dit och satt och redigerade tills dess att alla lämnade runt 10:30. Att sitta kvar så där sent på kvällen och redigera och jobba på skolan är någonting som jag verkligen kommer att sakna. 
 
TORSDAG:
Efter skolan så drog hängde jag med Calico och vi fixade med saker för 24 Hour Relay så att allting kunde flyttas in under fredagen (mer om detta här under). Vid 7 tiden så började skolpjäsen "In to the Woods" och vi gick och tittade på den. Otroligt begåvade ungdomar vi har på skolan! Slutade med att jag kom hem vid 11:30 tiden, men gick inte och la mig förrän vid två pågrund av redigering och läxor. 
 
FREDAG:
Efter skolan så drog jag downtown för att fixa med lite saker för mina böcker som jag gör för mitt år. Vid 5:30 så fick jag skjuts till skolan där det var dags att film "In to the Woods." Fick hjälp av Calico och Val och han samtidigt med att redigera en video som skulle vara klar under kvällen. Sista föreställningen och helt fullpackat. Kom hem runt 10:30 tiden och fick lite sömn först vid 12. 
 
LÖRDAGEN
Denna helg är Memorial Weekend vilket inte bara är en tid för att hedra alla som har försvarat landet, men har också blivit en stor party helg. Därför har SLOHS nu 22 år i rad haft någonting som heter 24 Hour Relay vilket är att man tillsammans med ett team om tio personer låser in sig på idrottsfältet (totalt runt 600 ungdomar) och kör som en tävling där alla lagen ska hela tiden ha någon som går en mil (fyra varv runt banan) under 24 timmar. Detta följs inte så noga mot kvällen men hela grejen är vad som händer runt omkring. Att ha ett fält med så många ungdomar och så många som verkligen verkligen vill vara där är otroligt härligt. Det är så många team som söker att vissa inte kommer in.
 
Calico plockade upp mig 7:30 och vi åkte till Food4Less för att köpa snacks och energidricka. Det ingår unlimited coffee, snacks, energibarer, kakor, frukt, kakor osv. samt mat från TacoBell och olika pizza ställen - men man vill ju alltid vara beredd i alla fall. Vi kom till skolan runt 10:30 och då var det dags att bära med sig allt och gå in för att stanna där i 24 timmar. Dagen innan så hade våran lagkapten och de två föräldrarna som varje team måste ha vart inne och satt upp våra tält, soffor och så vidare på vårat område så att allting var klart. 
 
Vid nio tiden så började det och under de kommande timmarna så var det ungdomar överallt som spelade fotboll (amerikansk förstås), vollyboll, bordtennis, pratade, ansiktsmålade sig, pratade, åt mat och så vidare. Det var också ett stort vattenballongs krig, ett gäng student band som uppträdde och hoppborgar och likande att leka i. Allt som allt så var man upptagen hela tiden och det var svårt att känna sig uttråkad. Mot kvällen så var det middag, folk började spela kortspel, det var en talent show, en hypnotisör hade en egen show, och de spelade filmer på en storbildsskärm. Det var även ett disko och alla bar ut sina soffor mot scenen och stämningen var helt underbar. De flesta sov som stockar vid fyra tiden men själv hade jag bestämt mig för att inte sova så stannade uppe med några få och spelade basket, pratade och vandrade runt. Mot morgonen när solen hade gått upp var det bara att plocka ihop och tillslut lämna fältet. Calico gav mig en skjuts hem och det var dags för lite sömn. 
 
SÖNDAGEN
Efter endast fyra timmars sömn behövde jag göra mig i ordning för att dra och spela in en dans för Calicos dansstudio. Tog mig tre timmar eller så men klockan var runt sju när den var över och jag och Calico drog till Panera för middag. Sen blev det lite filmtittande hos mig innan hon lämnade för att vila upp sig. 
 
Jag ska göra samma sak jag med. Imorgon, måndag, så är vi ändå lediga för det är som jag sagt tidigare en helgdag. Ska bli skönt att sova efter denna vecka, men jag känner mig lyckligare än på länge. Godnatt! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: