MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Catalina Island

Kategori: Utbytesstudent

Då ligger jag åter igen i soffan hemma i Santa Barbara med datorn i knät och skickar emails och fixar med alla mina läxor. Det är mycket man missar när man är borta på semester (och kanske därför jag sällan tar någon) men det har varit extremt kul och jag är så himla glad och lycklig över den senaste helgen. 
 
Efter att ha åkt upp till SLO under onsdagskvällen så spenderade jag Torsdagen och Halloween med att fixa små saker i SLO, träffa en gammal kompis, hänga med Calico och ge lite godis till småbarn. Under fredagsmorgonen så åkte sedan jag med Calicos familj i deras stora Suburban ner mot LA för att ta färjan till Catalina. Mysig roadtrip ner och när vi väl kom till hamnen så satte vi oss på en liten restaurang och åt lite mat. Färjan ut tar ungefär en timme och destinationen, Catalina Island, är en ö till större delen obebodd men med dyra semester hus och en liten stad på. Istället för bilar så åker folk runt i golfbilar överallt och staden är extremt liten (men har dock allting man kan behöva, inklusive två matbutiker och en biograf). Calicos familj äger ett hus som de hyr ut större delen av året men som nu var ledigt och som vi bodde i. Det är helt enormt och man känner sig som värsta kändisen. Runt om finns också tillgång till pool, bubbelpool, havet (såklart), tennisbanor och mycket mer. 
 
De två dagarna där ute spenderades med att dyka runt och titta på fiskar längs med kusten, shoppa inne i Downtown, titta på en liten trädgård, utforsta ön, titta på film, bada bubbelpool och allmänt ta det lungt. Vi åt också väldigt gott alla dagarna samt besökte biografen på ön och tittade på Gravity. Det var en obeskrivligt bra helt och minnen jag kommer att drömma mig iväg till när stressen för Finals börjar krypa fram. Här kommer lite bilder från resan. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: