MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Thanksgiving

Kategori: Utbytesstudent

Ännu en gång så är jag uppe i SLO och njuter av att spendera tid med några av de bästa människorna jag har någonting träffat och jag kunde inte vara gladare. Under natten till torsdagen så körde jag och Felipe upp till SLO som är den tiden som mest amerikanser reser eftersom Thanksgiving är dagen efter. Lite mera trafik än vanligt men inte allt för farligt. Vi kom fram säket vid 11 tiden och blev direkt i säng. Under torsdagen som är Thanksgiving, troligen den största helgdagen här i USA, så vaknade jag upp hos Calico och sprang med henne på morgonen. Detta är en "Thanksgiving tradition" säger man och det för att de flesta känner sig lite bättre till mods när de sedan äter så det bara knakar på kvällen. Efter att jag hjälpt Calico att avsluta sina College ansökningar så var det dags att göra sig i ordning för att åka och äta mat Thanksgiving dinner med The Porczaks och The Bruingtons. Väldigt kul och efter så satt vi länge och spelade ett kortspel som heter "Cards Against Humanity" och som verkligen får en att gapskratta. 
 
Under kvällen så åkte jag, Calico och Felipe sedan ut till stranden, gick runt lite och hamnade tillslut på Best Buy och Target för att kolla på alla som handade under den stora rean "Black Friday". På fredagsmorgonen åkte vi också ut och hittade en hel del fynd som ver rejält prissänkta och hade en härligt dag med ett besök på Picking Daisies och sen middag och mera kortspel hos The Porczaks. 
 
Vaknade precis upp hos Calico och ska snart ut och skjuta vapen för första gången är tanken- ska bli väldigt kul, uppdatering om det kommer nästa gång! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: