MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Atlanta och Las Vegas

Kategori: Utbytesstudent

Befinner mig åter igen tillbaka i Santa Barbara efter en lång resa över helgen. Under torsdagen så hade jag mycket att göra med att se till att allting var klart och fixat inför mina produktioner som spelades in under helgen, och sen såg jag till att jag hade väskorna packade och redo. Vid 2 på natten vaknade jag och lämnade för Los Angeles International Airport där jag tog ett flyg till Atlanta vid 6 på morgonen. Resan betalades av en nyvunnen vän som jobbar med film i USA och som under helgen skulle filma ett event i Atlanta för ett företag och behövde hjälp. Så tillsammans med fem andra personer så filmade vi ett cheerleading event under tre dagar och som nu ska bli en film som kommer upp under en dag på 700 biografer runt om i landet.
Vi jobbade varje dag mellan 11 på morgonen och tre på natten, och det var extremt kul- fick många nya kontakter, minnen, och träffade många trevliga människor. Under hela resan såg jag också inte mer av Atlanta än flygplatsen, uppträdandena, en bensinmack och hotellet. Kul att leva business livet lite!
 
Tillbaka i SB som sagt och har redan packat om för Las Vegas och NAB imorgon. Drar dit i min bil med Felipe, Jake, Andreas och Chérie och stannar i två och en halv dag för att titta på alla nya teknikprylar. Under torsdagskvällen så blir det att åka hem, släppa av alla och sen köra upp till SLO för två dagar där uppe. Mycket resande med andra ord men jag älskar det och känns verkligen kul att göra alla dessa saker nu under våren.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: