MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Happy Easter

Kategori: Utbytesstudent

Efter en lång vecka av massor med pre-production så filmade jag igår och ska filma senare idag min kortfilm som jag både har skrivit, regisserar och producerar. "What If" heter den och handlar om en kille som väntar på sin blind-date. Mycket duktiga människor på inspelningarna och det har varit riktigt kul att jobba på filmen hittils. Spelar också in den på en Blackmagic i 2.5k upplösning vilket ser underbart snyggt ut, och vi har massor med andra fina detaljer som jag inte vill avslöja nu. 
 
Calico och Felipe är för tillfället på Coachella, en stor musikfestival nedanför LA och kommer hem sent ikväll efter 3 dagar av musik. Nästa år blir det min tur att åka, då får jag se till att jag har tiden för det är sjukt mycket stora band som spelar under dagarna det pågår. 
 
Har en vecka av mycket redigerande och filmjobb framför mig men åker upp på torsdagseftermiddagen till SLO för två dagars ledigt innan det blir mera filmjobb. Mycket nu i slutspurten innan lovet men snart är det dags att slappna av under ett långt tag. Han faktiskt med att ligga vid polen i en timme idag och njöt av 25 grader och sol. Glad påsk allihoppa! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: