MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

En lång vecka

Kategori: Utbytesstudent

Det har varit en sjukt lång men rolig vecka än så länge och ligger just nu och vilar lite i soffan innan jag ska till skolan och ha auditions och sedan kör jag upp till SLO igen. Under måndagen så var det en vanlig dag i skolan med allt vad det betydde, och under tisdagen hade jag ett produktionsmöte på morgonen. Efter lunch så körde jag upp till SLO och åkte sedan med Calico och Skyler till San Jose (Nästan i San Francisco) där de i sista minuten hade bestämt sig för att gå på en Miley Cyrus konsert. Jag var deras nattchaufför så medan de var på konserten satt jag och gjorde mina läxor på ett Starbucks i närheten. När konserten var slut vid 11 sommnade de ganska fort i bilen medan jag körde hem till SLO. Efter tre timmars körning så var vi framme och efter tre timmars sömn så bar det av ned till SB igen för lektioner och produktionsjobb. Denna gång ska jag dock stanna lite flera timmar där uppe och åker hem först på måndagsmorgonen efter att ha sett Oscars galan på söndagskvällen. 
 
Det regnade en hel del under onsdagskvällen och på fredag (imorgon) ska det tydligen bli regnstorm med nästan 10 centimeter på några ställen! Vi får se, alltid skönt med regn när man bor här borta och det är härligt att köra i också! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: