MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

Dags att resa hem

Kategori: Utbytesstudent

Då blir det här sista inlägget för mig från Sverige denna gång.
De senaste två dagarna har varit en början till flygresan skulle man kunna säga. Vi lämnade Örebro på måndagsmorgonen med ungefär -20 grader utomhus. Kallt värre alltså. Sedan tog vi oss med alla väskorna hela vägen till farmor och farfars lägenhet där det blev lunch. Samma dag tog vi oss ut på stan lite senare och tog en lång promenad i solskenet och snön; härligt att se Stockholm från sin bästa sida. Under dagen idag har jag spenderat tid med båda farmor och farfar och sen tagit en lång promenad med den förstnämnda. Efter det åkte Calico och jag ned på stan och gick på fotografiska museet vilket alltid är väldigt kul. Nu har vi kommit hem, ätit Pasta Pesto, packat klart väskorna och gjort oss i ordning för att sova. Imorgon är en lång dag med flygresa runt 11 tiden och sen kommer vi inte fram förrän vid midnatt i San Luis Obispo. Räknar man om tidszonerna så blir det alltså 22.5 timmars restid men det ska nog gå ann, alltid kul att resa. Ska bli skönt att komma tillbaka till Kalifornien nu, även om jag kommer att missa alla i Sverige såklart. Konstigast är nog att tänka att det är -8 och snöigt här för tillfället och dit jag åker är det 28 grader och sol. Verkligen olika världar. 
 
Hur som helst, uppdaterar när jag är tillbaka i Kalifornien igen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: