MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

En söndags uppdatering

Kategori: Utbytesstudent

Det är nu söndagsmorgon här i Kalifornien och utanför fönstret så faller regnet snabbt och tungt. Det har varit regnigt nu sedan fredagen och tidsvis så har det fallit riktigt mycket. Extremt bra för torra Kalifornien och samtidigt så trivs jag ganska bra i regnet så ska inte klaga. Calico och jag har spenderat det mesta av våran tid inomhus med att spela lite spel, titta på film, dricka kaffe och så vidare. Mysväder med andra ord. Calicos mormor har också varit här så vi har spenderat tid med henne och var ute och ätit på resturang under fredagskvällen. 
 
Senare under dagen så är det dags för Oscarsgalan vilket betyder att jag ska sitta med Jennifer, Calicos mamma (som är den enda i huset som vill titta på den) och se när stjärnorna 4 timmar bort får sina priser. Imorgon bitti så åker jag tillbaka till SB där jag sedan kommer att vara under två-tre veckor innan jag kommer upp nästa gång på grund av massor med film inspelningar. 
 
Igår bokade jag också hotel till NAB i Las Vegas med tre andra kompisar. NAB är den stora film mässan som de har varje år och i år så får jag två dagar där med att titta på alla utställningarna och skapa lite nya kontakter- Ska bli kul, ser verkligen fram emot det. Dags att gå tillbaka till studerandet nu, skriver mera sen! 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: