MY US YEAR

Svensk studerande i Kalifornien

En vistelse i Ojai

Kategori: Utbytesstudent

En vecka har passerat sedan jag senast bloggade och för att vara ärlig så har inte så jätte mycket intressanta saker hänt. Jag har börjat gymma igen, hittade ett lokalt gym bara några kvarter från där jag bor så det känns skönt att börja komma i form igen efter all denna väntan. Skolan rullar på som vanligt och det är mycket produktionsjobb som tar upp tiden just nu. Filmar ett projekt denna helg, ett nästa helg och ett efter det. 
 
Igår så åkte Charles och jag till Ojai (ungefär en timme här ifrån) och turistade lite i staden. Tog foton, åt Froyo, gick runt och kollade en del i butiker. Sen när Dekker slutade jobbet så guidade han runt oss eftersom han är en "lokal." Han visade ett bra ställe att vandra (hiking) så vi gick upp till toppen av berget och hade en fantastisk utsikt när solen gick ned över The Ojai Valley. På vägen hem hittade vi lite apelsiner (någonting som staden är känd för) och resten av kvällen bestod att att äta glass och jobba med film produktionerna. 
 
Kommer den här gången inte att vara uppe i SLO förrän Spring Break (March 20th) eftersom jag har så extremt mycket jobb att göra på mina olika film projekt. Ger mig också lite mera tid att utforska Santa Barbara vilket är bara kul. Skickar med lite bilder från Ojai här under.
 
Apelsinträden i Ojai
Jake Dekker, våran lokala guide 
Ojai precis efter solnedgång 
Felipe posar för kameran
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: